Ren näring

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Linda Bryggman - 11 oktober 2011 21:16

Nu kanske ni tycker jag börjar bli tjatig med alla mina soppor men idag blev det soppa igen! Soppa är ju så lätt att göra, smakar gott och man kan ha i en massa grönsaker så att näringsvärdet blir på topp! Idag blev det fisksoppa, jag använde torsk (eko torskblock). Jag tog potatis, morötter, blomkål, fänkål och purjolök och kokade en stund. Kryddade med herbamare, örtsalt med ramslök, hel kryddpeppar, hel vitpeppar, lagerblad och svartpeppar. Mot slutet stängde jag av plattan och la i torsken, skuren i små kuber. Jag hade saltat torsken och även hällt över saften från en citron. Torsk blir ju så snabbt genomkokt, tog bara någon minut i det heta soppspadet. Man kan ju även liva upp soppan med lite räkor, men nu hade jag inga såna hemma idag.


 

Det blev riktigt gott, och barnen åt gladeligen också   !

Ovido - Quiz & Flashcards