Ren näring

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Linda Bryggman - 17 oktober 2011 21:05

Min kära vän Jana kom precis hem från en semester i USA, och hon hade varit inne i vad man skulle kunna kalla min drömaffär - nämligen en jättestor affär med BARA ekologiska livsmedel! Ojoj vad jag hade shoppat loss där!! Hon köpte ekologiska strössel till mig, och även ekologisk hel kardemumma. Strösslet glädjer barnen mycket eftersom jag inte köper det särkilt ofta, gillar ju inte produkter med en massa färgämnen och andra e-nummer. Denna eko variant innehåller dock endast naturliga smakgivare och färgämnen, me like   !


  



Tänkte passa på och tipsa om ett mellanmål/efterrätt som vi äter ganska ofta här hemma, nämligen torkad mango från Biofood. Innehåller endast mango och inget annat! Väldigt näringsrikt och gott. Vi äter även torkade mullbär ganska ofta, innehåller mycket antioxidanter och även de är väldigt goda.


 


Ikväll har jag gjort en ny sats musli, gjorde en lite annorlunda variant denna gång. Jag blandade:


Havregryn

Dinkelflingor

Kokosflingor

Pumpakärnor

Solrosfrön

Lite linfrön

Hackade valnötter och mandlar


Jag stänkte över ca 1 dl vatten och ca 2 msk honung, blandade runt och så in i ugnen i ca 25 minuter i 200 grader.

Sedan blandade jag i russin och torkade granatäpplekärnor.


 


Jag åt en skål varm musli med havremjölk, jättegott  !


Natti natti!



Ovido - Quiz & Flashcards