Ren näring

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Linda Bryggman - 14 oktober 2011 08:48

Denna härliga soliga höstmorgon startade med en superfrukost, laddad med ren näring   


 

Min förkylning är så gott som bra, jag känner mig i alla fall pigg och kry. Jag brukar ofta få problem med mina luftrör när jag blir förkyld, så även denna gång. Den torra inomhusluften gör inte saken bättre heller. Så jag laddar med extra d-vitamin och hoppas att immunförsvaret lyckas bekämpa viruset jag drabbats av.


I morgonens superjuice hade jag:


6 st morötter

4 äpplen

3 apelsiner


Körde detta i råsaftcentrifugen, sedan hällde jag saften i mixern, fyllde på med:


Bladspenat

Jordgubbar

Nyponskalspulver

Linfröolja

Proteinpulver med vaniljsmak

Citronsaft


Sedan pimpade jag min egen med nässelpulver också.

Detta är just nu mitt favorit juicerecept, men det är även jättegott att använda hallon istället för jordgubbar, det blir det imorgon!


Och knäckebrödet var jättegott med avocado och paprika på, kan varmt rekommendera att testa detta fröbröd!


Ha en fin dag i solen (om du hinner ut!)   

Ovido - Quiz & Flashcards