Ren näring

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Linda Bryggman - 16 oktober 2011 18:06

Helgen har varit solig o fin, igår hann vi med en god frukost och efter det en tur i skogen. Vi började dagen med supersmoothie och nyttiga pannkakor (är det lördag så är det!)


 

 

Vi åt pannkakorna med kokossocker (från Reneé Voltaire) = jättegott   


Till middag var jag sugen på pizza men jag ville helst slippa gluten så jag gjorde glutenfri pizza, använde jyttemjöl till botten och det blev jättebra! Receptet hittade jag på Ulrika Hoffers hemsida: www.rasmart.se.

Det är viktigt att förgrädda bottnarna innan för att de ska bli riktigt mumsiga!


Vi åt pizzan med en god sallad:


 

Jag gjorde en pizza med tomatsås, skinka, ananas, fetaost, majs och ost. Den andra med tomatsås, tonfisk, fetaost, paprika, majs, ananas och ost. Sedan pizzakrydda på. Supergott!!


 


Ha en fin söndagkväll!

Skapa flashcards