Ren näring

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Linda Bryggman - 10 oktober 2011 20:14

Dagens leverans i brevlådan var nässelpulver och nyponpulver!


 

Nässelpulver är basbildande i kroppen och renar blodet. Det är sann näring för kroppen, i form av klorofyll och järn, c-vitaminer, folsyra och antioxidanter. Och det var bara några av alla de näringsämnen man hittar i nässla! Jag blandade en rågad tesked i min smoothie idag och smaken blandade sig med det andra så bra så att jag inte ens märkte att pulvret var där! Om man har problem med dåligt blodvärde så är det väldigt bra att äta nässelpulver och nyponpulver. Få kosttillskott har visat sig höja blodvärdet lika effektivt!

Nyponpulver innehåller stora mängder c-vitamin, här ligger till och med citrusfrukter i lä. Man hittar även stora mängder antioxidanter i nypon.

Nyponpulver är gott och perfekt att ha i smoothie, men man kan även göra egen nyponsoppa av det. Det bästa är dock att inte hetta upp pulvret, eftersom man då riskerar att gå miste om flera näringsämnen.

Jag beställer mina pulver på www.ecoop.se.


God kväll på er   !

Skapa flashcards