Ren näring

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Linda Bryggman - 2 oktober 2011 21:28

Nu är det söndagkväll igen, oj vad veckorna går fort! Måndag - fredag och lite helg och så börjar det om igen. Ibland kan det vara bra att stanna upp och tänka att det är livet som passerar alla dessa dagar som går. Det gäller att njuta i stunden, men det är nog en utmaning för många, jag vet att det är det för mig i alla fall. Det känns ofta som att man bara rusar igenom livet - man behöver stanna upp ibland och krama sina nära och tänka på det viktigaste i livet!


Helgen har inte helt gått i hälsans tecken – igår blev det både pizza och godis (ja, jag vet – där fick ni undantaget som bekräftar regeln   ). Men även jag tycker att det är skönt att vara spontan ibland och äta ute, i detta fall pizza. Det var gott och eftersom jag äter det så sällan så hade jag inte det minsta dåligt samvete!

Till middag idag däremot blev det en lite nyttigare variant, vi åt panerad torsk med potatis, broccoli, citron och majonnäs. Jag hade köpt färdigt panerad torsk (ekologisk). Självklart kan man göra egen panering, då kan man även göra den nyttigare med ett grövre mjöl.


 


Nu har jag precis kommit in efter en långpromenad tillsammans med Ulrika. Vi gick nästan 1 mil, det var skönt!


Ha en trevlig söndagkväll!

Ovido - Quiz & Flashcards