Ren näring

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Linda Bryggman - 4 oktober 2011 20:43


Man har ju hört att vissa med mycket pengar ser till att ha en personal shopper, själv hade jag föredragit en personal chopper, så mycket grönsaker som jag hackar o skär   


  



Idag blev det ganska mycket; potatis, morötter, kålrot, palsternacka, broccoli och purjolök som jag sedan kokade soppa på. Jag hade även i kyckling som jag hade stekt vid sidan av. Kryddade med nejlika, både malen och hel, hel vitpeppar, lagerblad, hermabare, örtsalt med ramslök (Reneé Voltaire) samt svartpeppar. Blev jättegott!


 

Nu har jag även precis lagat en sats musli, denna gången tog jag havregryn, boveteflingor, rågflingor, kokosflingor, sesamfrön, pumpafrön, solrosfrön, linfrön, hackade mandlar & hasselnötter, lite honung samt kallpressad kokosolja. Sötade sedan med russin och granatäpplekärnor. Jag älskar mat som ger mig hela spektrat av nyttigheter!



God kväll mina vänner   !

Ovido - Quiz & Flashcards