Ren näring

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Linda Bryggman - 30 januari 2012 19:51

Till middag idag testade jag en ny variant från Tistelvind (ny för mig vill jag tillägga), nämligen syrade morötter. Som jag har skrivit tidigare så är det väldigt bra att äta syrade grönsaker eftersom man då får i sig fina bakterier som mage och tarm mår bra av (och mår dom bra så mår ofta hela kroppen bra - inte sant?). Jag åt syrade morötter tillsammans med torsk, potatis och broccoli.


 


Smaken då? Tja, det var väl inte det godaste jag har ätit, smakade lite som.. ja sura morötter fast med sting i   . Men jag kommer att fortsätta äta dem, för vad gör man inte för den goda hälsans skull?


 


Kanske blir surströmming nästa - det har jag aldrig testat så det har jag kvar på "att-äta-någongång-listan"   .


I helgen åt vi några bitar god choklad, mörk ekologisk & rättvisemärkt choklad med bitar av hasselnöt i. Jag har inte glömt att socker är av ondo som man gör bäst i att undvika men här gjorde vi ett undantag. Denna choklad var god och rik på antioxidanter. Chokladen har kakaomassa som huvudingrediens (till skillnad från mjölkchoklad som har socker som huvudingrediens). Alla ingredienser är ekologiska och rättvisemärkta (förutom soja lecitin - som jag helst hade hoppat över, menmen det får man stå ut med). Chokladen är inhandlad på Coop.


 


Ha en fin måndagkväll!

Presentation


Välkommen till min hälsoblogg Ren näring!

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards