Ren näring

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Linda Bryggman - 19 januari 2012 18:05

Jag har köpt en ny bok, LCHQ av Fredrik Paulún. LCHQ står för lågkolhydratkost av högsta kvalitet. Istället för att bannlysa kolhydrater som man gör inom LCHF så beskriver Fredrik Paulún en kost där kolhydrater ingår, men kolhydrater av bra kvalitet som våra kroppar gillar. Jag gillar absolut idén, kosten han förespråkar ligger i linje med hur jag tror vi är skapta för att äta, bortsett från några saker. När man äter enligt LCHQ ingår både komjölksprodukter och sojaprodukter och jag är skeptisk till båda produktkategorier. Annars gillar jag boken jättemycket och det är alltid roligt att läsa det Fredrik skriver, han är så kunnig på området och jag har läst massor av hans tidigare alster, både i bokform och det som ligger på hans hemsida. Boken har en stor del recept också och det inspirerar också.


 


Ikväll avnjuter jag ett nytt te som jag fick av min kära syster när hon var här på besök. Teet heter "Choco" och kommer från YogiTea. Mycket gott te som smakar choklad - självklart ekologiskt  !


 


Ha en fin kväll!

Presentation


Välkommen till min hälsoblogg Ren näring!

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards