Ren näring

Alla inlägg den 26 september 2011

Av Linda Bryggman - 26 september 2011 20:29

William har frågat i flera dagar efter makaronilåda, så även om jag egentligen tycker att det är för mycket mjöl (pasta) i den rätten så slog vi till och lagade det idag. Det är en väldigt tacksam rätt att laga mycket av, vi åt oss alla mätta + att det blev 6 (!) matlådor över. Jag använde fullkornsmakaroner, ekologisk nötfärs och så gjorde jag äggstanningen på havremjölk, och det blev jättebra! Sedan med ett lass broccoli till så blir näringsinnehållet bra. Lingonsylten bidrar också med fina antioxidanter, sockret till trots så är ju lingon ett bär fyllt med näringsämnen. Man kan ju tänka på att inte äta så mycket dock. Jag som inte har ätit socker på länge tyckte att sylten var supersöt, så jag behövde väldigt lite. Om Melker hade fått välja så hade han dock ätit direkt ur burken   


 


Ha en fin måndagsafton!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min hälsoblogg Ren näring!

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards