Ren näring

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Linda Bryggman - 15 september 2011 19:39

Idag blev det Thaigryta till middag här hemma med kyckling och massor av grönsaker. Jag stekte kyckling i kokosfett och kryddade med röd currypasta, fisksås och tamarisoja. Sedan i med paprika i olika färger, morot, röd lök och broccoli. En burk kokosmjölk, lite vatten och så kryddade jag med mer tamarisoja, honung och salt och peppar. Sedan åt vi grytan tillsammans med ris. Man kan höja näringsvärdet ytterligare genom att istället äta quinoa till men vi åt ris idag. Såhär såg resultatet ut (smakade jättegott!):



  


Efter att vi hade mumsat i oss detta så blev vi sugna på hemgjord mango/hallonglass, så jag hällde frusen mango och frusna hallon i matberedaren. Några matskedar proteinpulver med vaniljsmak och så några matskedar mandelsmör samt lite agavesirap för extra sötma. Körde järnet med matberedaren (använde kniven) och hällde i lite vatten under tiden. Efter en stund var det mjukglasskonsistens, och gissa hur gott detta var?!?! Alldeles supermumsigt!! Glass med massor av vitaminer och antioxidanter samt bra fett - det är grejer det   


 


Testa du också, jag lovar skålarna blir tomma   !

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min hälsoblogg Ren näring!

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards