Ren näring

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Linda Bryggman - 14 september 2011 18:08

Jag försöker alltid köpa ekologiskt, i den utsträckning det går. Detta för att undvika rester av bekämpningsmedel och underliga tillsatsämnen, men också för att näringsinnehållet är större i ekologiska livsmedel jämfört med icke-ekologiska livsmedel. Det blir lite dyrare, visst, men för mig är det lätt värt det! Och många gånger känner jag skillnad på smaken. Till exempel paprika, potatis, bananer, äpplen, kyckling osv. Det ekologiska alternativet ÄR godare, tro mig! Och tänk vad mycket bekämpningsmedelsrester och e-nummer vi besparar oss genom att köpa ekologiskt. Det blir ju stora mängder över tid. Vem vet vad alla dessa gifter och tillsatser gör i våra kroppar? Jag kan inte styra över vad mina barn äter i skolan och på dagis, men jag kan själv bestämma vad jag handlar hem från affären. Och då blir valet så gott som alltid ekologiskt, om jag kan bidra till att mina små troll får i sig mindre gift och mer näring så gör jag det, alla gånger!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min hälsoblogg Ren näring!

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards