Ren näring

Alla inlägg den 10 september 2011

Av Linda Bryggman - 10 september 2011 13:03

Jag har alltid älskat kaffe och inte alls velat lyssna på dem som säger att det inte skulle vara hälsosamt. Till den som har påstått det så har jag alltid kunnat referera till någon av de otaliga studier som finns som visar att kaffe faktiskt kan vara bra för oss!

Men innerst inne har jag ändå vetat att jag en dag kommer att sluta. Det är liksom ett steg i mitt annars så hälsosamma liv. Det passar inte in att dricka baljvis med kaffe när jag i övrigt försöker äta så näringsrikt som möjligt. För man vet att kaffe hämmar upptaget av flera mineraler. Dessutom är ju koffein beroendeframkallande. Och jag vill känna hur det känns att inte vara slav under koffeinet, ett tag eller för alltid, det vet jag inte ännu.

Så, förra helgen tog jag det stora beslutet, att nästkommande helg, då börjar mitt kaffefria liv. Jag har nu under veckan som gått trappat ner, från att ha druckit 2-3 koppar om dagen till att dricka en pyttteliten kopp. Och igår var min första helt kaffefria dag!  Och det gick faktist bra, lite huvudvärk bara. Det har varit värre med huvudvärken de dagar jag har druckit pyttelite kaffe. Nu ska jag hålla mig till grönt, vitt och rött te. Vi får se hur det går för mig, följ bloggen så får du veta   


Av Linda Bryggman - 10 september 2011 09:16

Jag börjar de flesta dagar med en smoothie. Det går snabbt att göra, ger mig allt jag behöver och är GOTT! Min smoothie innehåller banan, bär, spenat, proteinpulver, linfröolja, havremjölk och innehållet i en (eller två, beror på om fler vill dricka smoothie, så är det oftast) kapsel d-vitamin. Se bara till att ha en bra mixer så kan du göra sagolika smoothies! Bären kan du byta ut så som det passar dig, viktigt är dock att alltid ha i protein och olja. Detta är ett perfekt sätt att få i sig dundernäring – allt i ett glas! Om jag känner mig extra hungrig äter jag även ett kokt ägg till.

Och så en stor kopp grönt te till det :-)


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min hälsoblogg Ren näring!

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards