Ren näring

Alla inlägg den 23 december 2011

Av Linda Bryggman - 23 december 2011 16:13

Idag började vi med äggröra och sallad till frukost (alla var väl inte lika nöjda över det frukostvalet som jag - men alla åt). Barnen höll sig mätta länge på detta, när vi äter havregrynsgröt så ropar magen efter mer mat efter endast några timmar. Med äggröra i magen håller man sig mätt bra mycket längre!

Vi drack smoothie till, samma recept som igår förutom att jag hade i blåbär denna gång, och då blev den gröna drinken allt annat än grön eftersom blåbär färgar av sig ordentligt!


 


Till sen lunch/middag idag har vi ätit julmat. 100 % mjölk och glutenfritt (förutom senapen) - och allt givetvis hemlagat  


Jag gjorde rödbetssallad (rödbetor, äpple, saltgurka, röd lök), råstekt brysselkål (med röd lök och vitlök, salt & peppar), köttbullar (KRAV köttfärs, ägg, salt, peppar, eko grillkrydda) och ugnsstekt potatis. Använde kokosolja till all stekning.


 


Gott! Jag fick hemlagad senap av min kära vän Helena som vi åt till köttbullarna, jättegott (TACK Helena för den!)


 


Sist men inte minst vill jag rekommendera julgodiset vi gjorde igår, jättegott! Jag smälte 2 plattor 70% mörk choklad i vattenbad. Blandade med ca 2 dl grovhackade naturella cashewnötter, ½ dl hackade mandlar, 2 dl kokosflingor och 8 finhackade torkade aprikoser. Rörde samman allt och plattade ut det på ett bakplåtspapper. Strödde på kokosflingor och en gnutta flingsalt. Lät det sedan stelna i kylskåpet. Sedan skar jag upp i mumsbitar. Jääääätegott! Testa detta   


 


God Jul till er alla   !

Presentation


Välkommen till min hälsoblogg Ren näring!

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards