Ren näring

Alla inlägg den 9 november 2011

Te

Av Linda Bryggman - 9 november 2011 21:27

Nu har jag inte druckit kaffe på två (!) månader. Jag saknar det inte direkt, den enda gången jag kan känna att det nog hade varit liite gott med en kopp kaffe är om jag känner doften av nybryggt kaffe på morgonen. Men sen tänker jag på hur besvärligt det är att vara beroende av kaffe, samt att det ju är ganska beskt ändå, ja rent av surt ibland - då går det där lilla suget över. Och jag är mycket piggare sedan jag slutade med kaffe (motsägelsefullt nog!), och jag har fått bättre smak- och luktsinne. Tycker även att tänderna har blivit vitare. Det är ju inte konstigt om det blir en viss beläggning på tänderna om man dricker mycket kaffe, och säkert hade jag det också. Nu har jag istället hittat många goda teer. Jag har verkligen botaniserat bland teer sedan jag slutade med kaffe och har hittat flera väldigt goda sorter (jag köper bara ekologiskt te eftersom te besprutas hårt).

Här är några av mina favoriter:


   


På morgonen/under dagen dricker jag oftast grönt eller vitt te men till kvällen dricker jag ofta Bedtime tea eller lugnande te med hallon från Clipper. Dricker även ofta rött te med smak av blåbär.


Te innehåller mycket antioxidanter, värmer gott och smakar gott. Perfekt en höst/vinterkväll!

Presentation


Välkommen till min hälsoblogg Ren näring!

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards