Ren näring

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Linda Bryggman - 1 november 2011 21:01

Om man lever hälsosamt så syns det ofta på hår, hud, naglar och tänder - och det finns all anledning att sköta om dessa även utifrån! Jag väljer som ni vet så gott som alltid ekologiska livsmedel, men det vore ju dumt om jag bara undvek att få i mig diverse kemikalier och inte brydde mig om det som hamnar på utsidan (och ja, mycket sugs ju upp av huden så till slut hamnar även det på insidan). Det vill säga smink, hårvård, kroppslotioner etc. För det blir en hel del. Duschtvål, schampoo, balsam, hårinpackning, bodylotion, ansiktskräm, smink, hårspray, parfym osv. För att nämna några vill jag tillägga! Jag har sökt efter ekologiska alternativ men det finns inte så många, eller så har jag varit dålig på att söka. Jag har köpt schampoo, balsam och bodylotion av märket Urtekram:


 


Och de doftar väldigt naturligt, man känner på doften att de har använt naturliga produkter. Detsamma gäller bodylotionen, doftar svagt av citron - ja det doftar precis som citron doftar, inget syntetiskt alls över det och det gillar jag! Tyvärr håller inte schampoo och balsam måttet lika bra, men det beror nog på att min ganska långa och blonda hår behöver så mycket balsam för att jag ska lyckas reda ut det. För en person med kort hår så hade nog detta schampoo och balsam fungerat utmärkt. Så jag efterlyser tips på bra ekologiska alternativ på schampoo, balsam och gärna övrig skönhetsvård också! Jag vill gärna använda hudvård som innehåller naturliga ingredienser som är utan parabener och mineraloljor.

Skriv gärna till mig om Du har några bra tips   !

Presentation


Välkommen till min hälsoblogg Ren näring!

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards