Ren näring

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Mera bars

Av Linda Bryggman - 29 oktober 2011 19:05

Jag har utvecklat receptet lite på energy bars och gjorde en ny variant idag. De blev jättegoda, nästan FÖR goda, man kan ju nästan missta dem för kakor   .

Jag använde granola, havregryn, solrosfrön, kokosflingor, tranbär och hällde i ca 1 dl koncentrerad ekologisk äpplejuice samt 3 äggvitor. Jag hackade även en halv kaka 70% mörk choklad och hällde det i smeten. Bredde ut på en plåt, och in i ugnen på 175 grader i 15 min. Även denna gång smälte jag mörk choklad (70%) men blandade i mer kallpressad kokosolja än jag gjorde förra gången (ca 5 msk på en halv kaka mörk choklad). Sedan ripplade jag detta över kakan. Detta blev suupergott!! Testa detta alla ni som vill göra ett energirikt mellanmål/efter träning mål eller matsäck till barnen. Är så gott så det funkar även fint som fika! Om man inte har granola att tillgå kan man även prova med vanliga havregryn. Gott och nyttigt, perfekt   !


 

 
 
Ingen bild

Ulrika

29 oktober 2011 19:28

Mums! Ska testas!

Linda Bryggman

30 oktober 2011 13:36

Ja, gör det - dessa blev supergoda!!

 
Ingen bild

Marie

30 oktober 2011 16:48

Jag bakade Leilas goda kladdkakemuffins idag. Är inte det också energigivande?? ;) Jag hade ju tom vispgrädde till!

Linda Bryggman

30 oktober 2011 20:33

Haha, ja det är också gott och energigivande minsann :-)

 
Ingen bild

Johan

31 oktober 2011 14:34

Helt perfekt att ha en påse med dessa bars liggande i kylen på jobbet och ta fram på eftermiddagen när sötsuget och hungern drar in....=)

Linda Bryggman

31 oktober 2011 18:14

Jag tackar min supporter :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Bryggman - 30 oktober 2012 21:34

Jag var o handlade idag, och när jag passerade kakhyllorna fick jag lust att läsa några innehållsförteckningar (ja, jag erkänner: jag är en nörd ;-)). Jag vände på ett paket struvor och blev förfärad när jag såg att transfett var ingrediens nummer 1!...

Av Linda Bryggman - 19 september 2012 17:56

Nu har jag invigt min nya mixer; Vitamix! Den är många Rawfood:ares drömmixer eftersom den dels har en stark motor men också en stor behållare (man kan göra mycket smoothie!) - och den gör de lenaste smoothies jag nånsin smakat! Konsistensen blir per...

Av Linda Bryggman - 5 september 2012 21:16

Idag var jag sugen på en matig sallad så jag blandade ihop gröna blad, morot (som jag rev med potatisskalare), tomater, gurka, paprika, fetaost, oliver och avokado. Ringlade över olivolja och smaksatte med oregano - blev smaskens! Barnen äter förviss...

Av Linda Bryggman - 4 september 2012 18:45


Nu tänkte jag damma av denna gamla blogg igen, tänkte att det var så dax nu när sommaren har passerat med alla sina grillmiddagar, mindre nyttiga fikor och ett och annat nödstopp på McD :-)! För ja, ibland är det hopplöst svårt att hitta nyttig snabb...

Av Linda Bryggman - 2 mars 2012 21:10

Nu var det ett tag sedan sist, jag har haft en liten bloggdipp. Jag är lika inspirerad som alltid (om inte mer - min vän Ulrika kallar mig för hälsoknarkare ;-)) - jag har bara inte kommit mig för att sätta mig och blogga.   Denna veckan har vi t...

Skapa flashcards