Ren näring

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Innan middag

Av Linda Bryggman - 12 september 2011 17:19

Att fundera ut vad som ska ätas till middag, och sedan stå o laga det – det är en utmaning för de allra flesta småbarnsföräldrar. Fantasin tryter, likaså orken och inspirationen. Barnen är kanske så hungriga att de bara MÅSTE få i sig någonting på momangen, de klarar kanske inte av att vänta de 30 (eller mer) minuter det tar att få fram middagen på bordet. Jag brukar försöka lösa det genom att 1. Ge dem vatten att dricka, fyller ut magen lite grann 2. Ge dem någon frukt eller grönsaker skurna i stavar/bitar. Sen kan det ju vara bra att göra mycket mat på en gång så kan man äta resterna till middag dagen därpå, så sparar man lite tid på det.

Om man har lust att göra långkok så kanske man ska spara det till helgen när man har lite mer tid till förfogande. Vi vill inte att barnens blodsocker ska dala allt för mycket – det resulterar lätt i en orgie av gnäll och tårar = inte kul.

Tipsa gärna hur ni löser stunden innan middagen   



 
 
Ninni

Ninni

13 september 2011 09:02

HEJ vad kul att hitta dig här. Här kommer man minsann att kika in lite nu och då!

http://ninnih.blogspot.com

Linda Bryggman

13 september 2011 21:27

Hej - ja det måste du göra :-) Jag ska kolla din blogg också! Må så gott!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Bryggman - 30 oktober 2012 21:34

Jag var o handlade idag, och när jag passerade kakhyllorna fick jag lust att läsa några innehållsförteckningar (ja, jag erkänner: jag är en nörd ;-)). Jag vände på ett paket struvor och blev förfärad när jag såg att transfett var ingrediens nummer 1!...

Av Linda Bryggman - 19 september 2012 17:56

Nu har jag invigt min nya mixer; Vitamix! Den är många Rawfood:ares drömmixer eftersom den dels har en stark motor men också en stor behållare (man kan göra mycket smoothie!) - och den gör de lenaste smoothies jag nånsin smakat! Konsistensen blir per...

Av Linda Bryggman - 5 september 2012 21:16

Idag var jag sugen på en matig sallad så jag blandade ihop gröna blad, morot (som jag rev med potatisskalare), tomater, gurka, paprika, fetaost, oliver och avokado. Ringlade över olivolja och smaksatte med oregano - blev smaskens! Barnen äter förviss...

Av Linda Bryggman - 4 september 2012 18:45


Nu tänkte jag damma av denna gamla blogg igen, tänkte att det var så dax nu när sommaren har passerat med alla sina grillmiddagar, mindre nyttiga fikor och ett och annat nödstopp på McD :-)! För ja, ibland är det hopplöst svårt att hitta nyttig snabb...

Av Linda Bryggman - 2 mars 2012 21:10

Nu var det ett tag sedan sist, jag har haft en liten bloggdipp. Jag är lika inspirerad som alltid (om inte mer - min vän Ulrika kallar mig för hälsoknarkare ;-)) - jag har bara inte kommit mig för att sätta mig och blogga.   Denna veckan har vi t...

Presentation


Välkommen till min hälsoblogg Ren näring!

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards