Ren näring

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Kaffeavgiftning

Av Linda Bryggman - 10 september 2011 13:03

Jag har alltid älskat kaffe och inte alls velat lyssna på dem som säger att det inte skulle vara hälsosamt. Till den som har påstått det så har jag alltid kunnat referera till någon av de otaliga studier som finns som visar att kaffe faktiskt kan vara bra för oss!

Men innerst inne har jag ändå vetat att jag en dag kommer att sluta. Det är liksom ett steg i mitt annars så hälsosamma liv. Det passar inte in att dricka baljvis med kaffe när jag i övrigt försöker äta så näringsrikt som möjligt. För man vet att kaffe hämmar upptaget av flera mineraler. Dessutom är ju koffein beroendeframkallande. Och jag vill känna hur det känns att inte vara slav under koffeinet, ett tag eller för alltid, det vet jag inte ännu.

Så, förra helgen tog jag det stora beslutet, att nästkommande helg, då börjar mitt kaffefria liv. Jag har nu under veckan som gått trappat ner, från att ha druckit 2-3 koppar om dagen till att dricka en pyttteliten kopp. Och igår var min första helt kaffefria dag!  Och det gick faktist bra, lite huvudvärk bara. Det har varit värre med huvudvärken de dagar jag har druckit pyttelite kaffe. Nu ska jag hålla mig till grönt, vitt och rött te. Vi får se hur det går för mig, följ bloggen så får du veta   


 
 
Ingen bild

Jana

10 september 2011 23:55

Riktigt fräckt med bloggen! Som jag väntat o googlat hela dan idag, men nu hittade jag den äntligen! :)
Gällande kaffet har ju jag just trappat upp från 0-1 kopp till 2-3 koppar om dan o märker ingen skillnad alls.
Nattinatti, blir roligt att följa bloggen!

Linda Bryggman

11 september 2011 20:32

Hej vännen!
Välkommen till min blogg kära du, vad glad jag blev över min första kommentar :-)
Roligt om du fortsätter läsa!
Kramkram!

 
Ingen bild

Marie

11 september 2011 21:53

Äntligen börjar du blogga och ÄNTLIGEN slutar du med kaffe :) Det har inte passat in i din hälsoprofil att dricka kaffe, inte ens jag gör ju det!

Ser fram emot att följa det du skriver!
Kram!

Linda Bryggman

12 september 2011 08:04

Ja, visst var det på tiden!! Det går riktigt bra också, undrar varför jag skulle vänta så länge ;-)

 
Ingen bild

Andreas

12 september 2011 06:31

Äntligen en blogg som är vettig att följa!

Linda Bryggman

12 september 2011 08:04

Hej Andreas - det är jag glad för att du tycker, roligt att du hittat hit :-)!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Bryggman - 30 oktober 2012 21:34

Jag var o handlade idag, och när jag passerade kakhyllorna fick jag lust att läsa några innehållsförteckningar (ja, jag erkänner: jag är en nörd ;-)). Jag vände på ett paket struvor och blev förfärad när jag såg att transfett var ingrediens nummer 1!...

Av Linda Bryggman - 19 september 2012 17:56

Nu har jag invigt min nya mixer; Vitamix! Den är många Rawfood:ares drömmixer eftersom den dels har en stark motor men också en stor behållare (man kan göra mycket smoothie!) - och den gör de lenaste smoothies jag nånsin smakat! Konsistensen blir per...

Av Linda Bryggman - 5 september 2012 21:16

Idag var jag sugen på en matig sallad så jag blandade ihop gröna blad, morot (som jag rev med potatisskalare), tomater, gurka, paprika, fetaost, oliver och avokado. Ringlade över olivolja och smaksatte med oregano - blev smaskens! Barnen äter förviss...

Av Linda Bryggman - 4 september 2012 18:45


Nu tänkte jag damma av denna gamla blogg igen, tänkte att det var så dax nu när sommaren har passerat med alla sina grillmiddagar, mindre nyttiga fikor och ett och annat nödstopp på McD :-)! För ja, ibland är det hopplöst svårt att hitta nyttig snabb...

Av Linda Bryggman - 2 mars 2012 21:10

Nu var det ett tag sedan sist, jag har haft en liten bloggdipp. Jag är lika inspirerad som alltid (om inte mer - min vän Ulrika kallar mig för hälsoknarkare ;-)) - jag har bara inte kommit mig för att sätta mig och blogga.   Denna veckan har vi t...

Presentation


Välkommen till min hälsoblogg Ren näring!

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards